دانشنامه طراحی و برنامه نویسی تحت وب

آیا می دانید شما می توانید آموزش ، اسکریپت و یا مقاله مورد نظرتان را از ما کاملا رایگان درخواست کنید ؟
        برای درخواست اینجا کلیک کنید
مقالات کلوب

۴۵ مطلب توسط «سید فرزاد سید عربی نژاد» ثبت شده است

دانلود عکس و تصاویر گرافیکی خام

سید فرزاد سید عربی نژاد | يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

تصاویر خام که به صورت زیاد مخصوصا در پروژه‌های کاری استفاده می‌شوند، به صورت پولی قابل خرید هستند اما وب‌سایت‌هایی وجود دارند که امکان دانلود این تصاویر را فراهم کرده‌اند.

یکی دیگر از وب‌سایت‌های بسیار جالب و مفید که منبعی از انواع تصاویر با کیفیت را تشکیل می‌دهد، stockvault است. این وب‌سایت در دسته‌بندی‌های مختلفی، تصاویر گوناگونی را به رایگان و با رزولوشن و کیفیت بالا برای دانلود قرار داده است. دسته‌بندی‌های اصلی این وب‌سایت جاذبه‌ها، حیوانات، کسب و کار، مد و فشن، طبیعت و تکنولوژی را شامل می‌شود. در بین دسته‌بندی‌های متنوع این وب‌سایت می‌توانید فیلتر‌های بیشتری برای دانلود تصاویر خود انتخاب کنید.

stock

سبک تصاویر، کیفیت و ظاهر آن‌ها آنقدر جذاب به نظر می‌رسند که چه برای استفاده‌های کاری و چه استفاده‌های شخصی بسیار مناسب به نظر می‌رسند. زمانی که به وب‌سایت stockvault وارد می‌شوید در دسته‌بندی‌های متنوع تصاویر را به ترتیب مشاهده می‌کنید؛ اما برای اینکه بخواهید دسته‌بندی مشخصی را انتخاب کنید، از بخش منو و دسته‌‌بندی‌ها می‌توانید موارد مورد علاقه‌ی خود را مشاهده کنید. همچنین اگر دوست دارید دسته‌بندی‌های بیشتری را ببینید، کافی است به بخش پایینی وب‌سایت بیایید و بر روی نام دلخواه خود کلیک کنید.

stock-photo

stock-photo

بنابر گفته وب‌سایت stockvault در این وب‌سایت می‌توانید بیشتر از ۷۳٫۰۰۰ تصاویر مختلف را دانلود کنید. از جمله‌ دسته‌بندی‌های کلی این وب‌سایت نیز می‌توانید به تصاویر خام، پس‌زمینه برای درج نوشته‌های مختلف به رایگان دریافت کنید.

منبع: zoomit
  • سید فرزاد سید عربی نژاد

آسان ترین شیوه مدیریت کارهای تیمی با Quip

سید فرزاد سید عربی نژاد | پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

همه ما می‌دانیم که کار‌های تیمی هماهنگی زیادی نیاز دارند و برای اینکه کاری در زمان درست و با کیفیت عالی انجام شود، باید هماهنگی سریع و ساده‌ای بین اعضای تیم وجود داشته باشد. امروز وب‌سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای تیم‌ها یک ابزار همه کاره و تمام عیار باشد.

بگذارید در ابتدای کار مشخص کنیم که در یک تیم به چه مواردی برای ارتباط نیاز است. در درجه‌ی اول باید سرویسی وجود داشته باشد که گفتگو بین اعضا را ساده کند و همه بتوانند با نظرات خود در کامل کردن و سریع‌تر انجام شدن پروژه همکاری کنند. برخی از مدارک و اسناد پیرامون پروژه یا فایل‌های مورد نیاز کار نیز باید بین اعضا رد و بدل شود. دیگر به چه مواردی نیاز است؟ ساخت فایل‌های متنی پیرامون کار‌هایی که باید انجام شود؟ ساخت جدولی از هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های روزانه و بلند مدت؟ همه این امکانات در سرویس Quip به راحتی قابل دسترسی و استفاده است.

quip

Quip سرویسی مخصوص کار‌های تیمی است که کاربران یک تیم می‌توانند در آن عضو شوند، با یکدیگر گفتگو کنند، اسناد مورد نیاز پروژه و کار خود را ایجاد، ویرایش یا به اشتراک بگذارند، فایل‌های اکسل در همین برنامه بسازند، ویرایش کنند یا به اشتراک بگذارند.

quip

چت گروهی Quip از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و می‌توان با استفاده از آن انواع فایل‌های ویدیویی، صوتی و تصویری را ارسال کرد. در واقع بحث و گفتگو در این چت گروهی حتی به شکل فایل‌های گیف، اسناد پی‌دی‌اف و انواع فایل‌های دیجیتال دیگر امکان‌پذیر است. اما گذشته از تمامی ویژگی‌های گفته شده، برنامه Quip برای همه سیستم‌عامل‌های متداول قابل استفاده است و پس از ثبت‌نام، با در اختیار گذاشتن یک زیر‌دامنه از quip می‌توانید برنامه را درون مرورگر خود نیز اجرا کنید و از نسخه تحت وب Quip نیز استفاده کنید.

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

رفع مشکل

سید فرزاد سید عربی نژاد | يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

بابت مشکلات به وجود آماده در ساعات اخیر متاسفم. در حال حاضر مشکل رفع شده و وبلاگ به کار خودش ادامه میده

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

گوشی گم یا دزدیده شده را ردگیری و مسدود کنید

سید فرزاد سید عربی نژاد | سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر

همه گوشی‌های هوشمندی که این روز‌ها در اختیار داریم دارای کد اختصاصی IMEI هستند که شبیه شماره شناسنامه این گوشی‌ها به حساب می‌آیند. امروز با وب‌سایت بسیار کاربردی IMEI شما را آشنا خواهیم کرد.

اگر در آستانه سال نو می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید و قصد دارید از صحت و سلامت گوشی که خریداری کرده‌اید اطلاع پیدا کنید، یا اینکه پیش از این گوشی خود را گم کرده‌اید یا از شما دزدیده‌اند، شماره IMEI گوشی شما می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار دهد. 

imei

IMEI چیست و چه کاری می‌کند؟

IMEI در واقع کوتاه شده عبارت "International Mobile Equipment Identity" یا «شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل» است. هر زمان که گوشی تازه‌ای می‌خرید بر روی جعبه دستگاه و رسید آن، این کد نوشته شده و حتی بر روی برگه گارانتی دستگاه نیز برای استفاده از آن و تحویل به نمایندگی مورد نظر، این شماره بر روی کارت گارانتی نوشته شده است.

اما هدف استفاده از شماره IMEI، شناسایی گوشی همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ از طریق شبکه است. برای مثال اگر گوشی شما دزدیده یا گم شود، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی خود را مسدود کنید تا از آن سو استفاده نشود و معمولا پلیس هم با همین کد رد دستگاه‌های دزدیده شده را می‌گیرد. 

چگونه IMEI دستگاه خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن شماره IMEI چندین راه مختلف وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها شماره گیری #06#* (از چپ به راست) است. اما راه بهتر استفاده از وب‌سایت imei.info است که با وارد کردن شماره‌ای ۱۵ رقمی دستگاه می‌توانید اطلاعاتی مانند برند، شماره مدل و باقی اطلاعات مرتبط با دستگاه خود را پیدا کنید. شماره IMEI آنقدر مهم است که یادداشت کردن و محفوظ نگه داشتن آن در هر شرایطی بسیار لازم است.

راه دیگری که می‌توانید با آن شماره IMEI را چک کنید به وسیله اپلیکیشن این وب‌سایت است که برای سیستم عامل اندروید در دسترس است.

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

نوع فونت درون تصاویر را شناسایی کنید

سید فرزاد سید عربی نژاد | چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

بسیاری از اوقات تصاویری را می‌بینیم که فونتی خیره کننده و بسیار زیبا دارد. در همان موقع شاید دوست داشته باشیم تا نوع نام آن فونت را بدانیم. اما ابزار اینکار چیست؟ امروز وب‌سایتی مخصوص شناسایی فونت‌های درون تصاویر به شما معرفی می‌کنیم.

وب‌سایت myfonts.com/WhatTheFont در شناسایی نوع فونت‌های هر تصویر خیلی راحت و بدون هیچ زحمتی کمک می‌کند. برای شروع کار با این سرویس، در ابتدا باید تصویری که در اختیار دارید را در یکی از فرمت‌های GIF، PNG یا PNG با حداکثر اندازه ۲ مگابایت برای گرفتن بهترین نتیجه از طریق انتخاب گزینه Choose File آپلود کنید.

معرفی وب سایت

پس از آپلود تصویر مورد نظر خود حالا بر روی گزینه آبی رنگ Continue کلیک کنید. پس از آن کاراکتر مورد نظر در تصویر را انتخاب کنید. در نهایت نتیجه‌ی شناسایی فونت درون این تصویر را مشاهده خواهید کرد. سرویس MyFonts نزدیک‌ترین فونت مرتبط با فونت درون تصویر را شناسایی و در اختیار شما می‌گذارد.

در اکثر موارد پیدا کردن فونت موجود در تصاویر کار بسیار راحتی است و در بین نتایج نشان داده شده حضور دارد. برای شناسایی بهتر فونت‌ها همچنین می‌توانید به google.com/fonts نیز مراجعه کنید و به مرجعی از تمام فونت‌های متن باز دسترسی داشته باشید.

منبع: zoomit

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

آنلاین و بدون هیچ دردسری طراحی کنید

سید فرزاد سید عربی نژاد | يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

حتما تا به‌حال اتفاق افتاده که با دیدن پوسترها، بنرها و اینفوگرافی‌های زیبای خارجی به این فکر بیفتید که آیا شما هم می‌توانید بدون دردسر زیاد چنین پوسترها و بنرهایی طراحی کنید؟ امروز می‌خواهیم یک ابزار مفید، رایگان و ساده جهت طراحی این گونه موارد معرفی کنیم

 وب‌سایت Canva یک ابزار آنلاین جالب است که جهت طراحی آنلاین پوستر، کارت ویزیت، کاور فیس بوک، کارت شخصی، کارت دعوت، اینفوگرافیک و خیلی موارد دیگر، می‌توان از آن استفاده کرد.

برای استفاده از این سرویس اصلا نیاز به دانش طراحی و گرافیک ندارید. برای طراحی یک دعوتنامه، کارت یا موارد دیگر نیازی به دانستن اطلاعات گرافیکی، رفتن به دانشگاه و کلاس‌های آموزشی نیست و تنها کمی ذوق هنری نیاز است. شما باید ابزاری در اختیار داشته باشید که بتوانید طراحی را براحتی انجام دهید. البته ذوق هنری، هدیه‌ای است که به همه داده نشده است!

webgard

 

شیوه کار کنوا

canva یک شرکت نوپا است که کار طراحی را تنها با drag & drop انجام می‌دهد. خاص بودن این سرویس، مربوط به طراحی بسیار آسان و در کمترین مدت زمان ممکن است. بسیاری از طرح‌هایی که در این وب‌سایت مشاهده می‌کنید رایگان هستند اما به ازای استفاده از برخی طرح‌ها و تصاویر نیز باید وجهی پرداخت کنید. 

webgard

رابط کاربری این وب‌سایت خیلی خوب و مناسب طراحی شده است. کاربر خیلی ساده و راحت می‌تواند در سایت ثبت نام کرده و کار خود را شروع کند. نکته مهم دیگر در ثبت نام، گرفتن تنها ایمیل و نام کاربری است، یکی از مهمترین موارد در جذب کاربر موقع ثبت نام، پرهیز از گرفتن اطلاعات شخصی کاربر است که بخوبی رعایت شده است. همچنین در حین ثبت نام یک تصویر در پس زمینه قرار گرفته که با حرکت ماوس روی آن، رنگی می‌شود و احساس آبرنگ را تداعی می‌کند، این موارد تاثیر مثبتی روی کاربر می‌گذارند.

 

 شیوه طراحی یک طرح اولیه

۱- بعد از ورود و طی کردن آموزش اولیه می‌توانید یکی از موارد را جهت شروع طراحی انتخاب کنید، لیست متنوعی آماده شده، ولی اگر اندازه دلخواه‌تان را لازم دارید، می‌توانید آن را وارد کرده و شروع کنید. 

webgard-1

۲- در این مرحله شما می‌توانید قالب و چارچوب مورد نظرتان را وارد کنید. چینش‌های آماده خیلی زیبا و کاربردی هستند. 

webgard

۳- در مرحله بعد می‌توانید تصویر پس زمینه مناسب را انتخاب کنید. همه مواردی که به طرح اضافه کرده‌اید، می‌تواند حذف یا ویرایش شود. 

webgard

۴- می‌توانید متن را با فرمت‌های موجود به طرح اضافه کنید، البته امکان نوشتن فارسی وجود دارد، ولی فونت‌ها مناسب فارسی نیستند، اما می‌توانید بخشهای فارسی را خالی گذاشته و با فوتوشاپ یا برنامه دیگر آن‌ها را وارد کنید. 

۵- اگر نیاز به عکس یا آیتمی جدید دارید می‌توانید آن را از حساب فیس بوک یا آپلود مستقیم، به برنامه وارد کنید.

۶. در نهایت بعد از اتمام طراحی می‌توانید کارتان را ذخیره کرده و در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

منبع: zoomit

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

دسترسی به تمام علایم دنیای وب

سید فرزاد سید عربی نژاد | چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

در دنیای دیجیتال برای هر چیزی یک نشانه خاص وجود دارد. برای مثال از آدم برفی، چتر، قلب تا تلفن و هواپیما همگی با المان‌های گرافیکی طراحی شده‌اند تا در رساندن منظور به ما کمک کنند. امروز وب‌سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که منبعی از تمام علایمی است که تاکنون ساخته‌ شده‌اند.

معمولا در صفحه کلید گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ بخش خاص یا کلید‌های ترکیبی وجود دارند که می‌توان به ایموجی‌ها و در تب‌های دیگر به المان‌های گرافیکی یا کاراکتر‌های مختلف که هر کدام نشان‌دهنده یک موضوع هستند اشاره کرد. اما در صفحه کلید‌ها همه‌ی المان‌ها جای نگرفته‌اند و هستند بسیاری دیگر که باید در محیط اینترنت آن‌ها را پیدا کرد.

وب‌سایت copypastecharacter.com مرجع بزرگی از تمام المان‌های گرافیکی است که به شما اجازه می‌دهد تنها با کلیک روی هر کدام، آن را در هر جایی که دوست دارید کپی کنید. همچنین برای دسترسی راحت‌تر، نشانه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند واحد‌های پول، سمبول‌ها، ایموجی، کلاسیک و غیره قرار گرفته‌اند.

این وب‌سایت اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند نیز دارد اما تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده و تنها کاربران آیفون‌ها و آیپد‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگر شما هم زیاد از کاراکتر‌ها و المان‌های گرافیکی در صحبت‌های خود استفاده می‌کنید؛ وب‌سایت copypastecharacter.com مرجع خوبی برای کپی و استفاده از آن در کل دنیای وب است.

منبع: zoomit

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

همه می‌ توانند کُدنویسی یاد بگیرند

سید فرزاد سید عربی نژاد | سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و هر جایی که می‌رویم یک دستگاه کامپیوتر می‌بینیم که در اندازه‌های مختلف نقشی در زندگی ما ایفا می‌کنند. تصور کنید در نسل‌های آینده این ابزار‌ها چقدر می‌توانند زندگی ما را متحول کنند. بگذارید سوالی از شما بپرسم؛ آیا ما هم سعی می‌کنیم وارد دنیای کامپیوتر‌ها شویم و از نحوه کار آن‌ها باخبر شویم؟ آیا فرزندان خود را تشویق می‌کنیم تا کُد زدن را یاد بگیرند؟ الان بیشتر از همیشه وقت این کار است.

 با توجه به مطالعات زیادی که تاکنون انجام شده، یادگیری کُد و کُدنویسی در زندگی شخصی بسیار کمک کننده است و می‌تواند تاثیرات بزرگی روی بخش‌های مختلفی از مغز ما هم داشته باشد.

شاید فکر کنید یادگیری کُد‌ها فقط مخصوص کسانی است که می‌خواهند به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کنند. اما این روز‌ها کامپیوتر‌ها در همه شغل‌ها راه پیدا کرده‌اند و ما باید با آن‌ها آشنایی داشته باشیم. چطور می‌توانیم ادعا کنیم با کامپیوتر‌ها آشنایی داریم وقتی که حتی یک خط از کد‌های نرم‌افزاری که هر روز به آن سر می‌زنیم را نمی‌شناسیم؟

اما موضوع فقط شناخت کامپیوتر‌ها و راحت‌تر کار کردن با آن‌ها نیست، کُدنویسی تاثیرات بسیار جالبی بر روی تفکر خلاقانه ما در زمان‌های بحرانی می‌گذارد. شخص کُدنویس برای حل یک مسئله چندین راه می‌تراشد و راهی را که بیشترین راندمان و خلاقیت دارد، انتخاب می‌کند.

دانستن علم برنامه‌نویسی به شما دیدگاه یک مهندس‌ نرم‌افزار را می‌دهد و به شما می‌آموزد که چگونه دید کامپیوتری داشته باشید و مشکلات را از آن منظر حل کنید. زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ی منطق، الگوریتم و ریاضیات است و به شما آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، لازم است که آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا آسان‌تر حل شوند.

از ویژگی‌های کُدزنی زیاد گفتیم اما چطور به بهترین شیوه که برای همه سنین هم مناسب باشد، کدنویسی را یاد بگیریم؟ وب‌سایت Code ساخته شده تا به همه افراد در هر سنی نوشتن کُد‌های برنامه نویسی را نشان دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این وب‌سایت پشتیبانی از زبان شیرین پارسی است که در یادگیری سریع‌تر به شما کمک موثری می‌کند. در کنار وب‌سایت Code می‌توانید از Codeacademy نیز استفاده کنید.

منبع: zoomit
  • سید فرزاد سید عربی نژاد

زمان وبگردی خود را مدیریت کنید

سید فرزاد سید عربی نژاد | يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

معمولا اکثر ما به وب‌سایت‌های خاصی علاقه داریم و در طول روز زیاد به آن‌ها سر می‌زنیم. برای مثال می‌توان شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر را مثال زد که در صرف وقت می‌توانند سیری ناپذیر باشند. امروز با یک وب‌سایت خوب، راه حلی مناسب را برای شما سراغ داریم.

 وبگردی می‌تواند ما را با اطلاعات بسیار مفید و بروزی آشنا کند اما اگر این وبگردی تبدیل به عادت برای چرخیدن دائمی در آن وب‌سایت شود ما را از کار‌های مهم دیگر زندگی عقب می‌اندازد. بهترین راه‌حل برای تغییر این عادت استفاده از یک وب‌سایت دیگر است تا پس از طی کردن یک مدت زمان مشخص به شما هشدار دهد.

وب‌سایت Keepmeout به شما کمک می‌کند تا اگر در یک وب‌سایت زیاد از حد باقی ماندید، به شما هشداری نشان دهد تا بی‌جهت وقت خود را تلف نکنید.

روش کار این وب‌سایت به این شکل است که آدرس وب‌سایت مورد نظر و مدت زمانی که قصد دارید در آن حضور داشته باشید را وارد می‌کنید و با بوک‌مارک کردن آدرس این وب‌سایت، هر بار که از این بوک‌مارک برای وارد شدن به وب‌سایت استفاده کردید، پس از تمام شدن مدت زمان مشخص شده، به شما هشدار می‌دهد تا زمان بیشتری در آن وب‌سایت وقت نگذارید.

اگر می‌خواهید از افزونه به جای یک وب‌سایت استفاده کنید نیز افزونه WasteNoTime برای مرورگر کروم و سافاری به شما کمک خواهد کرد.

همچنین وب‌سایت http://onlineclock.net به شما کمک می‌کند تا به شکل آنلاین از زمان باخبر باشید.

منبع: zoomit

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

انتشار کد - ایده جذاب فروش بلیط سینما

سید فرزاد سید عربی نژاد | سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۰۹ ب.ظ | ۱ نظر

پیش نمایش فروش بلیط ۳ بعدی


شاید شما هم سیستم های فروش بلیط متفاوتی دیده اید ولی امروز کدی رو در اختیارتون گذاشتیم که تجربه ای کاملا متفاوت و جذاب است. با این قالب خرید بلیط کاربر خود را در محیط سینما فرض کرده و میتواند زاویه دید خود را نیز با انتخاب شماره صندلی مشاهده کند. 

این قالب تنها در مرورگر هایی که transform-style: preserve-3d رو پشتیبانی میکنند قابل مشاهده است.

برای مشاهده دمو روی لینک زیر کلیک کنید:

http://tympanus.net/Development/SeatPreview/

برای دریافت کد به لینک زیر مراجعه کنید:

http://bayanbox.ir/info/7745913068288609470/SeatPreview

منبع: tympanus

  • سید فرزاد سید عربی نژاد