دانشنامه طراحی و برنامه نویسی تحت وب

آیا می دانید شما می توانید آموزش ، اسکریپت و یا مقاله مورد نظرتان را از ما کاملا رایگان درخواست کنید ؟
        برای درخواست اینجا کلیک کنید
مقالات کلوب

آنلاین و بدون هیچ دردسری طراحی کنید

سید فرزاد سید عربی نژاد | يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

حتما تا به‌حال اتفاق افتاده که با دیدن پوسترها، بنرها و اینفوگرافی‌های زیبای خارجی به این فکر بیفتید که آیا شما هم می‌توانید بدون دردسر زیاد چنین پوسترها و بنرهایی طراحی کنید؟ امروز می‌خواهیم یک ابزار مفید، رایگان و ساده جهت طراحی این گونه موارد معرفی کنیم

 وب‌سایت Canva یک ابزار آنلاین جالب است که جهت طراحی آنلاین پوستر، کارت ویزیت، کاور فیس بوک، کارت شخصی، کارت دعوت، اینفوگرافیک و خیلی موارد دیگر، می‌توان از آن استفاده کرد.

برای استفاده از این سرویس اصلا نیاز به دانش طراحی و گرافیک ندارید. برای طراحی یک دعوتنامه، کارت یا موارد دیگر نیازی به دانستن اطلاعات گرافیکی، رفتن به دانشگاه و کلاس‌های آموزشی نیست و تنها کمی ذوق هنری نیاز است. شما باید ابزاری در اختیار داشته باشید که بتوانید طراحی را براحتی انجام دهید. البته ذوق هنری، هدیه‌ای است که به همه داده نشده است!

webgard

 

شیوه کار کنوا

canva یک شرکت نوپا است که کار طراحی را تنها با drag & drop انجام می‌دهد. خاص بودن این سرویس، مربوط به طراحی بسیار آسان و در کمترین مدت زمان ممکن است. بسیاری از طرح‌هایی که در این وب‌سایت مشاهده می‌کنید رایگان هستند اما به ازای استفاده از برخی طرح‌ها و تصاویر نیز باید وجهی پرداخت کنید. 

webgard

رابط کاربری این وب‌سایت خیلی خوب و مناسب طراحی شده است. کاربر خیلی ساده و راحت می‌تواند در سایت ثبت نام کرده و کار خود را شروع کند. نکته مهم دیگر در ثبت نام، گرفتن تنها ایمیل و نام کاربری است، یکی از مهمترین موارد در جذب کاربر موقع ثبت نام، پرهیز از گرفتن اطلاعات شخصی کاربر است که بخوبی رعایت شده است. همچنین در حین ثبت نام یک تصویر در پس زمینه قرار گرفته که با حرکت ماوس روی آن، رنگی می‌شود و احساس آبرنگ را تداعی می‌کند، این موارد تاثیر مثبتی روی کاربر می‌گذارند.

 

 شیوه طراحی یک طرح اولیه

۱- بعد از ورود و طی کردن آموزش اولیه می‌توانید یکی از موارد را جهت شروع طراحی انتخاب کنید، لیست متنوعی آماده شده، ولی اگر اندازه دلخواه‌تان را لازم دارید، می‌توانید آن را وارد کرده و شروع کنید. 

webgard-1

۲- در این مرحله شما می‌توانید قالب و چارچوب مورد نظرتان را وارد کنید. چینش‌های آماده خیلی زیبا و کاربردی هستند. 

webgard

۳- در مرحله بعد می‌توانید تصویر پس زمینه مناسب را انتخاب کنید. همه مواردی که به طرح اضافه کرده‌اید، می‌تواند حذف یا ویرایش شود. 

webgard

۴- می‌توانید متن را با فرمت‌های موجود به طرح اضافه کنید، البته امکان نوشتن فارسی وجود دارد، ولی فونت‌ها مناسب فارسی نیستند، اما می‌توانید بخشهای فارسی را خالی گذاشته و با فوتوشاپ یا برنامه دیگر آن‌ها را وارد کنید. 

۵- اگر نیاز به عکس یا آیتمی جدید دارید می‌توانید آن را از حساب فیس بوک یا آپلود مستقیم، به برنامه وارد کنید.

۶. در نهایت بعد از اتمام طراحی می‌توانید کارتان را ذخیره کرده و در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

منبع: zoomit

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی