دانشنامه طراحی و برنامه نویسی تحت وب

آیا می دانید شما می توانید آموزش ، اسکریپت و یا مقاله مورد نظرتان را از ما کاملا رایگان درخواست کنید ؟
        برای درخواست اینجا کلیک کنید
مقالات کلوب

گوشی گم یا دزدیده شده را ردگیری و مسدود کنید

سید فرزاد سید عربی نژاد | سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر

همه گوشی‌های هوشمندی که این روز‌ها در اختیار داریم دارای کد اختصاصی IMEI هستند که شبیه شماره شناسنامه این گوشی‌ها به حساب می‌آیند. امروز با وب‌سایت بسیار کاربردی IMEI شما را آشنا خواهیم کرد.

اگر در آستانه سال نو می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید و قصد دارید از صحت و سلامت گوشی که خریداری کرده‌اید اطلاع پیدا کنید، یا اینکه پیش از این گوشی خود را گم کرده‌اید یا از شما دزدیده‌اند، شماره IMEI گوشی شما می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار دهد. 

imei

IMEI چیست و چه کاری می‌کند؟

IMEI در واقع کوتاه شده عبارت "International Mobile Equipment Identity" یا «شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل» است. هر زمان که گوشی تازه‌ای می‌خرید بر روی جعبه دستگاه و رسید آن، این کد نوشته شده و حتی بر روی برگه گارانتی دستگاه نیز برای استفاده از آن و تحویل به نمایندگی مورد نظر، این شماره بر روی کارت گارانتی نوشته شده است.

اما هدف استفاده از شماره IMEI، شناسایی گوشی همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ از طریق شبکه است. برای مثال اگر گوشی شما دزدیده یا گم شود، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی خود را مسدود کنید تا از آن سو استفاده نشود و معمولا پلیس هم با همین کد رد دستگاه‌های دزدیده شده را می‌گیرد. 

چگونه IMEI دستگاه خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن شماره IMEI چندین راه مختلف وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها شماره گیری #06#* (از چپ به راست) است. اما راه بهتر استفاده از وب‌سایت imei.info است که با وارد کردن شماره‌ای ۱۵ رقمی دستگاه می‌توانید اطلاعاتی مانند برند، شماره مدل و باقی اطلاعات مرتبط با دستگاه خود را پیدا کنید. شماره IMEI آنقدر مهم است که یادداشت کردن و محفوظ نگه داشتن آن در هر شرایطی بسیار لازم است.

راه دیگری که می‌توانید با آن شماره IMEI را چک کنید به وسیله اپلیکیشن این وب‌سایت است که برای سیستم عامل اندروید در دسترس است.

  • سید فرزاد سید عربی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی