دانشنامه طراحی و برنامه نویسی تحت وب

آیا می دانید شما می توانید آموزش ، اسکریپت و یا مقاله مورد نظرتان را از ما کاملا رایگان درخواست کنید ؟
        برای درخواست اینجا کلیک کنید
مقالات کلوب

یک پیشنهاد کلی برای رفع مشکلات روم به تیم برنامه نویسی کلوب

سید فرزاد سید عربی نژاد | يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

برای حل باگ اول از همه باید خود باگ و علت به وجود اومدن باگ رو مشخص کنیم ، که این کار بسیار ساده و کاملا مشخص است !

1- اطلاعات اکانت کاربران در هنگام ورود به روم به داخل کد جاوا اسکریپتی وارد میشود (که میشود با یک پلاگین ساده اونارو عوض کرد)

2- اطلاعات مهم پکت های ارسالی به سرور ، مثل نام کاربری ، عکس پروفایل ، نام و ... درون فایل جاوااسکریپتی تهیه میشوند و سپس به سرور ارسال میشود (که با گوگل کروم به راحتی میشود همه اطلاعات اون پکت هارو دست کاری کرد)

و در کل به نظر شخصی من استفاده از جاوا اسکریپت برای ساخت پکت و اضافه کردن نام کاربری ، عکس و ... توسط جاوا اسکریپت  کار عاقلانه ای نیست ! (حتی با توجه با اینکه تحت کلاینت هست و فشار سنگینی از روی دوش سرور بر میدارد)


برای حل این مشکل یک راه که به ذهن من میرسه استفاده از یک صفحه تحت سروری مثلا sendpacket.php هست که به صورت AJAX با جاوا اسکریپت متن به این صفحه ارسال شود و در اونجا نام کاربری ، عکس پروفایل ، بررسی لاگین یا لاگات بودن ، مسدود یا آزاد بودن  و ... به پکت اضافه بشه و سپس به سمت سرور ارسال بشه .

شکل زیر روش ارسال پکت توسط خود کلوب و روش پیشنهادی مارو مشخص میکنه :



در روش پیشنهادی متن وارد شده داخل TEXTAREA بعد از کلید اینتر توسط جاوا اسکریپت AJAX به داخل فایل PHP ارسال میشود و پکت جهت ارسال نهایی آماده و سپس به سمت فایل فلش میفرسته و اون به سمت سرور پاس میده اون رو.


در این حالت کاربر متوجه نخواهد شد ساختار پکت ایجادی در PHP چگونه است ! و چون این فایل تحت سرور هست ، همون لحظه درخواست ارسال متن نام کاربری و بقیه اطلاعات به پکیت XML اضافه و ارسال خواهند شد .

روش های دیگه ای هم هست که بعضی های هزینه سنگین زمان رو دارن   ، و چند روش ساده که موقتی خواهد بود نیز هست ، ولی پیشنهاد بالایی به نظرم تا مدت زمان خوبی امنیت رو دوباره به روم های کلوب برمیگردونه .



  • سید فرزاد سید عربی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی